Dőlnek az EKF-milliárdok, mégsem érzik a helyiek
Dübörög az EKF-sorozat, dől a pénz a városba, és – bár a munka mindenhol zajlik – mégis kevés látszatja van a Veszprémbe ömlő támogatásoknak.
A veszprémiek nyakig ülnek a dugóban, a parkolás tragikus, annak ellenére is, hogy a Takarék Index 2021-es élhetőségi rangsora szerint Veszprém és környéke a legélhetőbb magyarországi járások közé tartozik. Joggal merül fel a helyieknél a kérdés: mikor érzik meg a megyeszékhelyre áramló pénz pozitív hatásait?
A februári önkormányzati közgyűlésen a városvezetés részletesen taglalta a 2023-as költségvetést, a tavaly befolyó összegeket, illetve a fejlesztések ütemezését is.
Porga Gyula polgármester elmondta, hogy a költségvetés felét továbbra is beruházásokra költheti a város, az önkormányzat működési finanszírozását a stabilitás jellemzi, garantált a város biztonságos működése.
Az idén a belváros kellős közepén átadjuk a város legnagyobb zöldfelületi beruházását, számos régóta üresen álló épületet veszünk újra birtokba, a közszolgáltatások színvonalát magasan tudjuk tartani
– fogalmazott a városvezető.
Hartmann Ferenc frakcióvezető szerint kétségtelenül jó veszpréminek lenni, távolról kiváltképp így tűnik, sokan irigykedhetnek, mert bizonyos mutatókban jól állunk; dőlnek az EKF-es állami milliárdok, jönnek létre közösségi terek. Távolról azonban nem látszik, hogy Veszprémben is akad számos probléma. Ezek közé tartozik, hogy nem csak megígérni kellett volna, de meg is kellene építeni a város belső körgyűrűjének hiányzó szakaszát, a közlekedés ugyanis tragikus.
Ezen kívül nincs koncepció a repülőtér hasznosítására, azon sem sikerült javítani, hogy Veszprém elmozduljon az utolsó helyről a bérlakás-állomány terén, és nem sikerült előrelépni a lakásszigetelés támogatásában vagy a parkolási gondok megoldásában sem
- fejezte be gondolatait a frakcióvezető.
A közgyűlés egyik fő témája volt, hogy folytatódnak-e az útfelújítások Veszprémben. Kovács Zoltán, a polgármesteri hivatal városüzemeltetési irodájának vezetője elmondta, hogy az utakkal kapcsolatos teendőket kettéválasztották. Az egyik csoportba azok a nagy felületű útfelújítások kerültek, amelyek nem engedélykötelesek. Ez útburkolat-felújítást, új csatornafedlapokat, szegélyeket, járdafelújítást jelent.
A Modern Városok Program része az Iskola, Tulipán, Kígyó, Kálistó, Rózsa és a Viola utca, valamint a Kádártai út felújítása is. Ezeknek az utcáknak a felújítása jelenleg is zajlik, pedig január 6-ai határidővel már át kellett volna adni. A felsorolt utcákban a már említett, nem engedélyköteles munkálatok folynak márciusban és áprilisban.
A közgyűlés során felmerült, hogy bár a Jutasi lakótelepen élőket megkérdezték, milyen fejlesztéseket szeretnének, nem sok látszik ezekből – a helyiek ugyanis több járda és útszakasz felújítását kérték, továbbá nagyobb számú hulladékgyűjtő telepítését is.
A helyiek véleménye egyhangú
Hála annak, hogy az útfelújítások Veszprém-szerte zajlanak, a városi közlekedés, és a parkolás – a veszprémiek szerint - a rémálommal egyenlő. A helyiek érzései vegyesek, ugyanis Veszprém belvárosát egy ideje érezhetően megpróbálják színesíteni, barátságosabbá tenni. Ennek egyértelmű oka a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program. Most a csinosítás új állomáshoz érkezett, és már két bagoly leselkedik a Szent Imre téren.
A frisshirek.hu kérdésére az egyik helyi lakos így nyilatkozott:
Klassz, hogy a városvezetés igyekszik, alakulnak új terek, itt-ott szépül a környezet. De hála a töméntelen útfelújításnak, közlekedni gyakorlatilag lehetetlen. A város építkezések nélkül sem bírja el az autós forgalmat, most pedig, hogy mindenhol elterelések és munkagépek vannak, egy rémálom az egész.
Egy veszprémi úr is hasonló tapasztalatokról számolt be:
Csúcsforgalom nélkül is rettenetes a közlekedés. A minap 20 percbe került, hogy ki tudjak jutni a városból, mivel a Budapest út felújítása még mindig tart. Örülünk az EKF-nek, meg minden, biztos klassz lesz, de ezeknek a típusú felújításoknak már réges-régen készen illene lenniük; volt, ami nyáron elkezdődött, de számtalan olyan is, amivel megvárták a tanévkezdést, amikor a forgalom amúgy is a többszörösére nő.
Szintén felháborodását fejezte ki egy másik helyi lakos:
Majd egy éve szenvedünk az útfelújítások miatt. Voltak olyan átalakítások, amelyeket én, mint laikus, teljesen feleslegesnek érzek. A Völgyhíd gyakorlatilag olyan, mintha semmi sem történt volna rajta, cserébe viszont hetekig állt a dugó a Pápai úton és a híd másik oldalán. Ezzel éles ellentétben viszont nagyon fontos volt, hogy baglyok kerüljenek a hotel oldalára, de azt sem értem, miért nem gondolja újra a városvezetés néhány útszakasz forgalmi rendjét. Sok terhet le lehetne venni a belvárosról – ha már a belső összekötőt képtelenek megcsinálni.
Kiemelt kép: Freepik.com