2024.04.15., hétfő - Anasztázia, Tas
Miskolc: 17o - 17o
Az ország 19 megyéjében

Nem vagyunk bábuk! - üzenik a Herman Ottó Gimnázium tanárai

Tajthy Ákos | 2023. január 12. - 18:15
Nem vagyunk bábuk! - üzenik a Herman Ottó Gimnázium tanárai

A pedagógusok a Belügyminisztérium (BM) által tervezett új teljesítménymérési rendszerre reagáltak a performansszal.

Látványos fotóval jelentkeztek a napokban a Herman Ottó Gimnázium tanárai a Facebookon. A képeken egy sakktáblára álltak a pedagógusok azt üzenve: "Nem vagyunk bábuk! Együtt és nem egymás ellen szeretnénk játszani!"

A miskolci oktatási intézmény tanári kara a képekkel a Belügyminisztérium által tervezett új teljesítménymérési rendszerre és az ettől függő új bérezési szabályokra reagál.

Amint az ismert, a tervezet szerint a mostani, külső értékelést egy belső értékelési rendszer váltja fel, amelynek részeként a pedagógusoknak szeptemberben három személyes teljesítménycélt kellene kitűzniük maguk elé, júniusban vagy júliusban pedig az intézményvezető értékelné ezek elérését egy összetett pontrendszer alapján.

A személyes teljesítménycélok elérésén kívül a pedagógusoknak tíz kompetenciaterületen is meg kellene felelniük, amelyek olyan totális általánosságokat takarnak, mint a munkafegyelem, a terhelhetőség, a kommunikáció, a tehetséggondozás, a kapcsolat a szülőkkel, az etikus magatartás és a felzárkóztatás. A pedagógusok munkáját a terv szerint az igazgató mellett az igazgatóhelyettesek és a munkaközösség-vezetők értékelnék százas skálán. A legtöbb pontot elérő 20 százalék, ez alapján jutalmat kaphatna, az alsó 20 százalék pedig akár büntetést.

A javaslat nyilvánosságra kerülése után a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) azonnal tiltakozott. Közleményükben azt írták: velük senki nem egyeztetett, a tervezet pedig azt mutatja, hogy a kormány sem a sztrájkköveteléseiket, sem a civilekkel közösen kidolgozott 9 pontos javaslatcsomagjukat nem akarja elfogadni. Szerintük:

azzal is gond van, hogy ez a rendszer a tanárok teljesítményét nem egy objektív mérőszámhoz, hanem egymáshoz mérné. Azzal, hogy a tanárok 20 százalékának fizetéséből elvonnának, ezt a pénzt pedig a tanárok másik 20 százaléka jutalomként kapná meg, egymás ellen fordítanák a tantestületek tagjait. Ez a rendszer összességében szerintük tehát csak a pedagógusok megosztását szolgálja és a lojalitást jutalmazza.

Fotó: Facebook