2023.02.07., kedd - Rómeó, Tódor
Miskolc: -2o - -2o
Az ország 19 megyéjében

Használt dízelbuszokat bérel az MVK, hogy csökkentse működési költségeit

Tajthy Ákos, 2022. december 27. - 18:43
Használt dízelbuszokat bérel az MVK, hogy csökkentse működési költségeit

Bár a dízel sem mondható éppen olcsónak, a CNG gáz ára a korábbi tizenötszörösére nőtt, így az ilyen hajtású buszokból kevesebb, dízelből pedig több fog közlekedni átmenetileg.

A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.

Támogatás

Hat darab, korábban Veszprémben szolgált ám a napi közforgalomból idén januárban kivont Neoplan, illetve MAN autóbuszt látott konvojban haladni a keleti irányba a 8-as főúton a magyarbusz.info oldal egyik olvasója. Az észlelés még a karácsonyi ünnepek előtt, éppen egy hete történt, és a szakportál információja az volt, hogy a járműveknek új gazdája van.

A Magyarbusz azt írta, egy Neoplan N4416 Centroliner és öt MAN Lion’s City A21 buszról van szó, ami alapvetően érthető lenne, hiszen Miskolcon a tíz BYD elektromos busz kivételével jelenleg is MAN és Neoplan típusú autóbuszok vannak forgalomban.

A 2004 és 2010 közötti évjáratú, eredetileg különféle osztrák, német és svájci üzemeltetőktől származó buszok az év elején lezajlott teljes körű veszprémi flottacsere óta nem voltak utasforgalomban, most azonban új feladatot kaphatnak

– írják. Demeter Péter, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. vezérigazgatója a Facebookon erősítette meg azt, hogy a buszok Miskolcot szolgálják majd. Sőt nemcsak ez, a hat, összesen tizenhárom busz érkezik a borsodi megyeszékhelyre. A lépés hátterében az energiaválság áll.

Miskolc jelenleg dízelmotoros, valamint CNG- és elektromos hajtású buszokkal is rendelkezik, így első lépésként a saját flottán belüli teljesítmény-átcsoportosítások történtek meg a CNG-üzem terhére és az elektromos, illetve dízelmotoros buszok javára

– kezdte a vezérigazgató. Második lépésben az MVK korábban félretett, saját tulajdonú dízel autóbuszainak műszaki felkészítését és üzembe állítását végezték el, ezzel tizenhárom jármű tér vissza a napi közforgalomba. Harmadik lépésként pedig dízel járműveket bérelnek. Demeter Péter elmondása szerint a buszok kiválasztásához az ország összes elérhető járművét számba vették, a döntés ugyanis nem volt egyszerű, mert az MVK-nak nem rendszeridegen, tehát MAN gyártmányú, vagy azzal műszakilag rokon buszokra volt szüksége. Végülis két helyről összesen tizenhárom autóbuszt bérelnek ki huzamosabb időre.

A járművek a rendszerbe állításhoz szükséges műszaki, informatikai és esztétikai (színváltás, stb.) feladatok elvégzése után, várhatóan január közepétől állnak forgalomba Miskolcon

– tette hozzá Demeter Péter, aki elmondta még: a fentieken kívül kormányzati jóváhagyással hat CNG-hajtású midibuszt is lízingel majd 2023 elejétől a közlekedési társaság a feladatok optimális, költségtakarékosabb ellátásához.

A fenti és más eredményjavító intézkedésekkel 2023-ra 1,3 milliárd forinttal szűkebb költségvetést állított össze az MVK.

Fotó: flickr.com